5% تخفیف خرید بالای 500 ت 7% تخفیف خرید بالای 700 ت 10% تخفیف خرید بالای 1 میلیون ت

بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری

بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری

آیا شما از بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری مطلع هستید؟ خانم های باردار به چه مواد مغزی احتیاج دارند؟ ملاک تشخیص بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری چیست؟ اگر شما نیز در دوره بارداری ب ه سر می‌برید و یا در شرف ن هستید برای تشخیص بهترین زمان مصرف قرص پریناتال، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

پریناتال چیست؟

پریناتال چیست؟

در بررسی لغوی می‌توان گفت پریناتال به معنای مربوط به دوره بارداری و دوره قبل یا بعد از آن می‌باشد. محصولات پریناتال به محصولاتی گفته می‌شود که ویتامین ها و مینرال هایی هستند که برای مصرف در قبل، هنگام دوران بارداری  و شیردهی تجویز می‌گردند.

دلیل مصرف فرآورده‌های پریناتال هنگام بارداری

در حالت عادی یک خانم برای بدن خود باید ویتامین ها تقویت کننده های مختلفی را از طریق تغذیه و داروها مصرف کند اما هنگام بارداری از آنجایی که باید موارد مغذی مورد نیاز رشد و سلامت کسی غیر از خودش را نیز باید تامین کند، مصرف ویتامین ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند همچنین مادر بعد از به دنیا آوردن جنین مقدار زیادی مواد مغذی و انرژی را از دست میدهد کما اینکه این روند با شیردهی ادامه خواهد داشت.

شاید در شرایط عادی خودتان به صورت خودجوش اقدام به خرید و مصرف قرص های تقویتی می‌نمودید اما در قبل و هنگام و بعد از دوران بارداری باید تغذیه ای کاملا اصولی و زیر نظر پزشک داشته باشید.  از مزایای استفاده از قرص پریناتال در بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری می‌توان به کاهش احتمال کم‌خونی، کم وزنی کودک و از همه مهم تر کاهش خطر زایمان زود راس اشاره نمود.

اینکه بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری چه زمانی است در واقع به نوع ویتامین بستگی دارد در ادامه به بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری به طور دقیق اشاره خواهد شد.

اگر قرص های پریناتال را در بارداری نخوریم چه می‌شود؟

اگر قرص های پریناتال را در بارداری نخوریم چه می‌شود؟

همانطور که بالاتر هم اشاره شد این قرص ها دارای مقادیر زیادی از ویتامین ها هستند این ویتامین ها برای رشد و نموی بدن جنین و تقویت بدن مادر نیازی ضروری هستند در حالتی که شما از مصرف قرص های پریناتال در دوران بارداری خودداری نمایید ، کودک مواد مغزی بدن خود را تماما از مادر دریافت خواهد کرد حتی در صورتی که کودکی سالم و بدون کمبود به دنبال بیاد، مادر دچار کمبودات بساریو همچنین مشکلاتی مانند چوکی استخوان و پوسیدگی دندادن، افتادگی پوست و … خواهد شد.

از این رو برای حفظ سلامت بدن خود و کودکتان حتما اقدام به مصرف پریناتال در بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری نمایید.

بهترین زمان شروع مصرف قرص پریناتال در بارداری

دوران بارداری در واقع شامل 9 ماه می‌ود معمولا برخی دارای تجویزی برای زنان باردار دارای محدودیت زمانی هستند و پزشک توصیه میکند به عنوان مثال از ماه سوم بارداری به بعد مصرف شود. پشت تعیین وقت های اینچنینی دلایلی علمی نهفته است و به خاطر حساسیت وضعیت جنین بالا بودن میزان آسیب پذیری آن باید تمام این نکات و توصیه ها به خوبی رعایت شود.

برخی از دانشمندان معتقدند که از قبل باید بدن مادر آماده باشد و از این رو از زمانی که اقدام به بارداری آغاز می‌ود باید آن را مصرف نمود اما برخی دیگر از متخصصان و پزشکان میگویند که این اتفاق باید بعد از قطعی شدن نتیجه آزمایش بارداری انجام شود. اما با نگاهی کلی میتوان متوجه شد که مورد اول منطقی تر است و میتوان همین روش را به عنوان بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری در نظر گرفت.

برای خرید قرص پریناتال از دارو خانه آنلاین فارمادی میتوانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و خریدی مطمئن را تجربه نمایید👇

خرید قرص پریناتال

بهترین زمان مصرف قرص پریناتال

ملاک تشخیص بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری چیست؟

شاید اطلاعات شما از ترکیبات قرص پریناتال در همین باد که با قرصی تقویتی رو به رو هستید این باور غلط نیست اما تقویتی ها میتوانند شامل پروتئین و سایر مواد مغذی هم باشند. در این محصول شما با تعداد زیادی ویتامین رو به رو هستید از این رو بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری، قبل از ناهار می‌باشد.

ملاک تشخیص بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری این است که در وعده های غذایی مواد مغذی وجود دارند که ممکن است جذب ویتامین ها و آهن را مختل سازند از این رو اگر در ساعات دیگری نیز معده شما خالی ست می‌توانید اقدام به مصرف قرص پریناتال نمایید اما اگر از خوردن قرص با معده خالی دل درد میگیرید آن را بعد از وعده غذایی سبکی که اختلالی در جذب مواد مغذ قرص ها ایجاد نکند استفاده نماسسد.

سوالات متداول در مورد قرص پریناتال

برای درک بهتر بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری بهتر است به سوالات متداول در این زمینه هم بپردازید و مطالعه ای روی آنها داشته باشید تا مبادا در پروسه مصرف به اشتباه بیفتید.

بهترین برند قرص پریناتال کدام است؟

برندهای مختلفی از قرصهای پریناتال وجود دارد این انتخاب را برای مصرف کنندگان سخت کرده است اما این نکته را بدانید که هیچ تفاوت خاصی بین آنها وجود ندارد اما حتما از وجود کلسیم، آهن و فولیک اسید در ترکیبات قرص پریناتال از آن برند مطمئن شوید.

چرا قرص پریناتال را باید قبل از ناهار بخوریم؟

چرا قرص پریناتال را باید قبل از ناهار بخوریم؟

قبل از ناهار به خاطر خالی بودن معده فضای بهتری برای جذب ویتامین ها وجود دارد به خصوص آهن. مصرف این نوع قرص ها هنگام غذا یا بعد از آن میزان جذبش را کاهش خواهد داد اما اگر شما از آن دسته از مادران هستید که انتخاب و اقدام در بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری در قبل از ناهار، دچار دل درد می‌شوید، بهتر است همان همراه غذا آ را مصرف نمایید

قرص های پریناتال را با آب بخوریم یا با آبمیوه؟

چه قرص های پریناتال و چه سایر مولتی ویتامین ها را هم به همراه آب و هم آبمیوه می‌توانید مصرف نمایید اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر این قرص ها را با آب میوه مصرف نمایید سبب جذب بهتر و سریع تر ویتامین های آن خواهد شد. این آب میوه ها می‌تواند آب پرتقال یا آب لیمو شیرین باشد.

قرص های پریناتال را با آب بخوریم یا با آبمیوه؟

آیا قرص های پریناتال می توانند سبب تهوع صبگاهی شوند؟

بالاتر هم گفته شد که خوردن این قرص ها با معده خالی برای برخی مادران مشکل است و باعث بروز مشکلاتی مانند دل درد و حالت تهوع و … در آنها می‌شود. توصیه یه این مادران این است که باز هم نباید این قرص ها را بعد از غذا میل نمایند فقط در شرایطی که معده شان خالی نباشد و با چند بیسکوئیت خشک و یا تنقلات آن را از حالت خالی بودن خارج نمایند و سپس اقدام به مصرف این قرص ا در بهترین زمان مصرف قرص پریناتال در بارداری نمایند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین های محلول در آب

همانطو که میدانید ویتامین های موجود در قرص های پریناتال از نوع ویتامین های محلول در آب هستند و ویتامین های محلول در آب را اگر قبل از غذا و با عده‌ای خالی مصرف نمایید جذب بالایی خواهند داشت که معمولا بنا به توصیه پزشک آنها را در اول صبح و یا بین 2 تا نیم ساعت قبل از غذا مصرف می‌نمایند. ویتامین های محلول در آب همانطور که از نامشان پیداست ایدا در آب حل گشته و سپس توسط بدن انسان جذب می‌شوند، شما برای کمک به جذب بهتر آنها میتوانید از انواع آب میوه ها کمک بگیرید و حتی میوه بخورید.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

Free Shipping

ارسال رایگان

سفارشات بالای 300 هزار تومان